Inntil få år siden var webanalyse “vanskelig”. I dag er det enkelt, eller i det minste så enkelt som man velger å gjøre det selv. I OMG implementerer vi alltid webanalyse trinnvis og tar det enkleste først, dette skyldes at rapportene ikke har verdi om de ikke blir brukt, en enkel rapport som blir brukt er selvfølgelig mer verdt enn en omfattende rapport som ikke blir lest.

 

Kurs i Google Analytics

Våre halvdagskurs i Google Analytics er svært populære. Et slikt kurs er skreddersydd, og kun for en bedrift om gangen. Det koster kun 5 000 + mva, og da kan inntil 6 personer fra samme bedrift delta. Fyll ut kontaktskjemaet på denne siden så får du vite mer.

Implementering av Web-analyse

Det viktigste først

For de aller fleste vil en forståelse av hva man har igjen for nettmarkedsføringen være et naturlig startpunkt. Å få vite akkurat hvilken annonsering som gir mest verdi er ofte et svært godt argument for å begynne med webanalyse. Derfor vil vi aller først foksusere på å sørge for at interessante, kritiske data faktisk registreres riktig.

Implementeringsstrategi

Selv om vi i OMG alltid begynner med det enkleste, og sørger for at våre kunder får rask og god avkastning på en beskjeden investering så følger vi en implementeringsplan. En slik plan skal sikre at man kan utvide når man ønsker mer omfattende rapportering. Dette er viktig, en løsning der man må begynne på nytt for hvert nytt problem blir fort kostbart.

Mer avansert nettstedsforståelse

Når webanalyse har bevist sin lønnsomhet, er det på tide å vurdere mer detaljert rapportering. Et naturlig neste steg er å begynne å forstå mer om samspillet mellom nettside og besøkende. Hva er det som får en kunde til å kjøpe? Kan endringer på nettside gjøre at flere kjøper eller at den enkelte kunde kjøper mer? – Ofte er det langt rimeligere å øke sannsynligheten for at hver besøkende man får til nettsiden kjøper, enn å skaffe nye besøkende til nettsiden. Til dette trenger man webanalyse.