Foredragsholdere

Aina Lemoen Lunde

Aina er partner og kreativ leder i PR-operatørene og jobber med konseptutvikling, fasilitering av workshoper og rådgivning, i tillegg til å være en habil foredragsholder og forfatter av fagbøker. Hun ble nylig kåret til Årets Foredragsholder av Annonsørforeningen.

Aina er nysgjerrig av natur, og våger seg ofte dit ingen har gått før. Hun liker å utforske og lar seg inspirere av både gamle og nye ideer, og gir seg ikke før hun har funnet frem til den beste løsningen for kunden. I det daglige dukker det opp nye ideer og kreative konsepter i Ainas hode som får journalister og bloggere til å komme trekkende med de store overskriftene.

Christian Brosstad

Christian er kommunikasjonsdirektør i SpareBank 1 Gruppen, og ble kåret til ”Årets ildsjel” på Social Media Days i 2014.

Han er kjent for sine forrykende og ufiltrerte foredrag om bruk av sosiale medier i næringslivet. “Dette er en person som ikke bare har løftet sin egen bedrift inn i den sosiale verden, men har satt standarden for sosiale medier i hele Norge”, skrev juryen da han ble kåret til Årets ildsjel på Social Media Days.

Christian jobber bredt innenfor kommunikasjonsfaget med vekt på PR, samfunnsansvar, presse og media, selskapskommunikasjon og sosiale medier. SpareBank 1 har også tidligere vunnet prisen for beste sosiale medier plattform under Social Media Awards. 

Øyvind Solstad

Øyvind er ansvarlig for sosiale medier i VG, og jobber med alt fra strategi til daglig bruk av sosiale medier.

Han har tidligere jobbet i mediebyrået Carat, vært redaktør i NRKbeta og reklameprodusent i NRKs markedsavdeling. Øyvind er mer en gjennomsnitt opptatt av det sosiale nettet og digital adferd. Han tror internett har kommet for å bli, at love > likes (mer om det i foredraget) og at de neste ti årene blir mye villere enn de forrige ti.

Nathalie & Camilla

Nathalie og Camilla jobber som rådgivere i OMG, og har hjulpet både store og små merkevarer med å forbedre sin digitale markedsføring.

Som rådgivere i sosiale medier får man jobbet med mange aspekter innenfor digital markedsføring. Nathalie og Camilla jobber med alt fra Facebookannonsering til drift og coaching av Facebook, Instagram, Twitter og Snapchat. På denne måten får de virkelig sett hvordan sosiale medier for bedrifter fungerer i praksis.

 

Sverre Knutsen

Sverre er avdelingsleder for sosiale medier i OMG. Han har lang erfaring som rådgiver innen digitale medier.

Han har som første nordmann fått påvist papirallergi. Sverre elsker brukergenerert markedsføring og har stor tro på kombinasjonen av sosiale medier og tradisjonell markedsføring. Livet hans kan du følge på Snapchat.

Kristian Mehlum Lie

Kristian har i flere år jobet med PR og sosiale medier, blant annet i Eniro. Han vet hva som kreves for å få folk til å elske en litt traust merkevare.

Kristian skal være konferansier og lose oss gjennom dagen. Til daglig er han seniorrådgiver hos OMG, med en forkjærlighet for sosiale medier. Er det ikke på Facebook, har det ikke hendt.

Erik Eskedal

Gjennom mine ulike jobberfaringer har Erik erfaring med CRM, web, Kundeservice og Sosiale Medier. Han laget et av de første interne sosiale medier i Norge og mener at sosiale medier bør brukes internt og eksternt. Han brenner for kundefokus og elsker ideologien «The best service is NO service» i det ligger det å gi kunden den informasjon og de forventninger du kan møte slik at forholdet blir enklest mulig. Erik er byråleder og digital strateg i det digitale kommunikasjonsbyrået Iteo Digital AS. Erik og Iteo har spesialisert på digital kommunikasjon og sosiale medier for B2B-selskaper.

Kjell Arild Nielsen

Kjell Arild jobber for Altibox som Senior Digital Manager. Han har ansvaret for å videreutvikle Altibox i alle digitale kanaler (web, sosiale medier, eDM og sms) til å bli mer effektive salgs- og kommunikasjonskanaler.

Samarbeidspartnere

Konferansen arrangeres i samarbeid med Kommunikasjonsforeningen i Østfold og Meat Digital.